Start BloggBilderVideor
Projekt London

Introduktion & Frågestälning
2012-07-11 | 00:11:30

"Hur gör jag för att känna mig som bäst förberedd inför audition till vidareutbildning i London?"
A goal is a dream with a plan

Projekt London, som jag valt att kalla det, är mitt projektarbete under mitt sista år på Lunds Dans o Musikal Gymnasium. Jag valde det som jag brinner mest för och som jag ändå hade lagt all min energi på under året - förberedelserna inför audition till London. Jag har funderat över vad det är som kommer krävas för att jag ska känna mig så förberedd som möjligt och har delat in det i fyra kategorier.

 

Träning&Kost
För att ha en chans att komma in krävs det att man är i toppform. Jag kommer självklart fokusera på att träna hårt på mina dansklasser, men även kompletera med träning här hemma och på gymmet för bästa resultat. Nu i sommar innan skolstarten är det just gym och hemmaträning som gäller, något varje dag och ibland båda.

Utan en välbalanserad kost (utan kladdkakor och marabou) får träningen inte de resultat den förtjänar. För mig handlar detta enbart om att lära mig stå emot frestelser, äter i övrigt en bra regelbunden kost.

 

Praktiska förberedelser 
Förberedelserna för själva auditionen. Att läsa på om skolorna, vad de söker, vad man ska visa på audition, låtval och öva, öva, öva.... 
 


Finansiering
Ifall man skulle komma in på en skola, måste man vara beredd att betala för den. Det är inga småpengar vi pratar om, en ubildning kan lätt gå på 500 000kr för bara själva utbildningen. Sen ska man ha råd med boende, mat, nya tights och allt annat man kan tänkas behöva. Hela min lön går rakt in på mitt sparkonto, och försöker verkligen att spara varje krona - många bäckar små.. Jag kommer också behöva kolla upp och söka lån. stipendier och fonder.

 

Mental träning
Projekt London kommer att kräva mycket viljekraft, envishet och ett allmänt stark psyke. Detta är något jag vet finns i mig, men som kan behöva lite hjälp med att lockas ut. Jag är fortfarande inte säker på hur jag ska hitta metoder för detta, men kör sålänge med övningar för min självkänsla som jag använde regelbundet för något år sedan. Det kommer förhoppningsvis hjälpa mig att våga stå på mig.


Jag kommer med jämna mellanrum lägga upp hur det går med de olika kategorierna samt målen och planeringen som snart kommer att bli klara. I början kommer det att vara mycket fokus på Träning&Kost. Vill få igång ett väl fungerande system för det, så jag har det klart innan jag börjar dyka på djupet i de andra kategorierna när skolan kommer igång.


Kommentarer
Postat av: Blogg.se

Lycka till med din nya blogg!

2012-07-11 @ 00:11:30
URL: http://blogg.se
Postat av: Chayniize

Josefine! Kolla gärna ifall det skulle finnas några sponsorer som skulle kunna/vilja sponsra dig med lite pengar ifall/när du kommer in !! :D

Och jättemycket lycka till till dig!!!! :D

2012-07-24 @ 20:18:25
URL: http://chayniize.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback